Connect with us

Uncategorized

Atragem atenția consumatorilor de servicii financiar-bancare privind grava dezinformare transmisă de ANPC în spațiul public!

Publicat

pe

20 ianuarie, București. Atragem atenția consumatorilor de servicii financiar-bancare că au fost grav dezinformați prin ultima comunicare către presă transmisă de ANPC. Astfel, potrivit comunicării făcute de ANPC în spațiul public în data de 16 ianuarie 2025, ”până la clarificarea situației privind funcționalitatea CSALB ca entitate SAL, consumatorii care întâmpină dificultăți în relația cu operatorii economici financiar-bancari se pot adresa Direcției de Soluționare Alternativă a Litigiilor (DSAL), din cadrul ANPC, printr-o reclamație pe platforma specială a acesteia”.

Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) a atras atenția ANPC asupra gravității acestei dezinformări printr-o scrisoare din data de 17 ianuarie, al cărei conținut poate fi citit aici: https://csalb.ro/transparenta/scrisoare-csalb-catre-anpc-17-ianuarie-2025/ 

Recomandăm consumatorilor să facă diferența între reclamațiile/sesizările pe care le pot adresa ANPC (și pe care le puteau adresa și până acum acestei Autorități) și soluționarea alternativă a litigiilor care este atributul exclusiv al CSALB, pentru probleme financiar-bancare pe care aceștia le pot avea în relație cu băncile, IFN-urile.

În dorința informării corecte a consumatorilor, rezumăm istoricul procesului intentat de CSALB în anul 2018 Ministerului Economiei, proces încheiat prin decizia ÎCCJ din data de 10 decembrie 2024.

Chiar dacă nu există încă motivarea instanței în acest proces în contencios administrativ, considerăm că există nevoia clarificării acestei situații, ca o contrapondere la dezinformările și acuzațiile transmise deja în spațiul public:

  1. CSALB a fost înființat prin Ordonanța Guvernului nr.38/2015 în urma transpunerii în legislația românească a Directivei 2013/11/UE a Parlamentului European și a Consiliului privind soluționarea alternativă a litigiilor în materie de consum;
  2. Sistemul bancar și-a asumat finanțarea CSALB, pentru ca oamenii să aibă la dispoziție o alternativă la instanțele de drept comun, gratuită, mult mai rapidă, gestionată de conciliatori cu expertiză în domeniul financiar-bancar și care să le rezolve problemele individuale și imediate pe care le întâmpinau. Astfel de organisme SAL pot fi înființate și în alte domenii de activitate (în baza aceleiași Directive europene), pentru a veni în sprijinul consumatorilor care au nemulțumiri față de comercianți și care doresc rezolvarea amiabilă a acestora, în afara instanțelor de judecată;
  3. Prin OG nr.38/2015 cererile de soluționare alternativă a litigiilor/diferendelor dintre consumatorii de servicii financiar–bancare și bănci/IFN-uripot fi rezolvate exclusiv de către CSALB, acesta fiind cadrul normativ național în domeniul soluționării alternative a litigiilor financiar-bancare;
  4. Modalitatea prin care este asigurată finanțarea CSALB de către sistemul bancar este expres prevăzută inclusiv în textul punctului 46 din expunerea de argumente a Directivei,transpus ca atare prin OG nr.38/2015;
  5. Pentru a garanta imparțialitatea și echidistanța demersului de conciliere dintre consumatori și bănci/IFN-uri,legiuitorul a statuat ca CSALB să fie o entitate cu personalitate juridică proprie (autonomă, neguvernamentală, apolitică și fără scop lucrativ), care să aibă o conducere formată din 5 membri: unul desemnat de ANPC, unul de Banca Națională a României, unul de Asociația Română a Băncilor, un reprezentant desemnat de asociațiile de consumatori care îndeplinesc anumite condiții legale, detaliate mai jos, și un reprezentant independent, ales de ceilalți membri ai Colegiului, precum și o echipă operațională, care să intermedieze propriu-zis relația dintre consumatori și bănci;
  6. În perioada cuprinsă între 2015 și 2018, CSALB a solicitat în mod repetat Ministerului Economiei înregistrarea și, implicit, deschiderea listei entităților SAL din România. În luna mai 2018, Dănuț Andrușcă, Ministrul Economiei la acea vreme, a refuzat solicitarea CSALB, motivând refuzul prin lipsa reprezentantului asociațiilor de consumatori din cadrul Colegiului de Coordonare;
  7. Menționăm că, prin procesul intentat, CSALB a solicitat instanței ca Ministerul Economiei să deschidă lista entităților de soluționare alternativă a litigiilor din România, listă care, la data promovării litigiului, nici măcar nu era deschisă pe site-ul acestei autorități, deși OG nr.38 era în vigoare încă din 2015, să fie înregistrat în această listă și să fie notificat către Comisia Europeană (pentru a fi integrat în lista europeană a entităților SAL din domeniul financiar–bancar și, astfel, să poată soluționa și litigiile transfrontaliere);
  8. Este important de menționat că CSALB este singura entitate SAL a cărei înființare, organizare și modalitatea de desfășurare a activității sunt expres prevăzute de dispozițiile articolelor 21–24 din OG nr.38/2015(cu referiri directe și în alte articole);
  9. Între 2015–2025 CSALB a funcționat și funcționează în continuare în baza OG nr.38/2015 și a gestionat peste 5.000 dosare dintre consumatori și instituțiile financiar–bancare (sunt aproximativ 100 dosare de conciliere soluționate în perioada menționată). Beneficiile rezultate din concilieri sunt de aproximativ 14 milioane de euro;
  10. Având în vedere că motivarea primei instanțe (Curtea de Apel București) a fost neclară, CSALB a promovat recurs la Înalta Curte. După 6 ani și jumătate de la debutul pe fond al procesului, ÎCCJ a respins recursul promovat de CSALB împotriva deciziei primei instanțe. Ca urmare a faptului că un proces în contencios administrativ, care ar fi trebuit soluționat cu celeritate, potrivit prevederilor legale, a durat peste 6 ani, s-a creat un cadru propice pentru ca cei doi intervenienți (Asociația InfoCons și ANPC) să dezinformeze publicul cu intenția vădită de a denigra CSALB. În acest sens, cei doi intervenienți folosesc un litigiu care nu are nicio legătură cu funcționarea Centrului, pentru a pune în discuție înseși prevederile Ordonanței referitoare la funcționarea Centrului SAL Bancar și, în acest context, invitând în mod eronat consumatorii să se adreseze ANPC pentru soluționarea alternativă a litigiilor din domeniul financiar–bancar;
  11. După primirea motivării hotărârii ÎCCJ, vom solicita autorităților competente să identifice o soluție de rezolvare a acestei probleme, în sensul înregistrării CSALB pe lista entităților SAL de la Ministerul Energiei.

Clarificări referitoare la reprezentantul asociațiilor de consumatori din structura Colegiului de Coordonare al CSALB:

Potrivit prevederilor art. 22 alin (1) lit. d) din OG nr. 38/2015, membrul Colegiului de Coordonare din partea asociatiilor de consumatori poate fi desemnat de către ”d) asociaţiile de consumatori care îndeplinesc condiţiile prevăzute în art. 32 sau în art. 33 din Ordonanţa Guvernului nr. 21/1992, republicată, cu modificările şi completările ulterioare”.

Potrivit art. 32. din OG nr.21/1992:

Asociațiile pentru protecția consumatorilor care apără drepturile și interesele legitime ale consumatorilor, în general, sunt, de drept, parteneri sociali în consiliile consultative prevăzute în prezenta ordonanță, dacă:

  1. a) la nivel național, au cel puțin 3.000 de membri și filiale în cel puțin 10 județe;
  2. b) la nivel județean și local, dacă au desfășurat o activitate în domeniul protecției consumatorilor pe o perioadă de cel puțin 3 ani.

iar, conform art. 33. din aceeași OG nr. 21/1992:

Asociațiile pentru protecția consumatorilor care sunt constituite în scopul apărării intereselor numai ale membrilor lor pot deveni parteneri sociali cu drept de reprezentare în organismele consultative cu rol în domeniul protecției consumatorilor și în care organele administrației publice sunt reprezentate, numai dacă au cel puțin 800 membri.

Rezultă, deci, că doar asociațiile de consumatori care îndeplinesc condițiile legale prevăzute mai sus pot desemna un reprezentant în structura Colegiului de Coordonare al CSALB.

În acest context, paralel cu desfășurarea procesului, CSALB a încercat permanent să faciliteze rezolvarea desemnării reprezentantului din partea asociațiilor de consumatori, adică să surmonteze motivul care a făcut obiectul refuzului exprimat de Ministerul Economiei în 2018.

Astfel, prin scrisori adresate ANPC am solicitat implicarea Autorității în procesul de desemnare a reprezentantului asociațiilor de consumatori, similar modului în care această Autoritate s-a implicat în desemnarea reprezentantului asociațiilor de consumatori la momentul înființării CSALB (2015). De asemenea, am solicitat ANPC să ne pună la dispoziție lista asociațiilor de consumatori care îndeplinesc condițiile de reprezentativitate pecizate mai sus.

  1. În răspunsul ANPC din 10 august 2020 se menționează că „asociațiile de consumatori care au solicitat luarea în evidența ANPC, conform prevederilor art. 34 din Ordonanța Guvernului nr. 21/1992 privind protecția consumatorilor,nu îndeplinesc condițiile prevăzute la alin. 32 și 33 din OG 21/1992”. Adică, la acel moment, nu existau asociații de consumatori care să poată participa la desemnarea unui reprezentant în structura Colegiului de Coordonare al CSALB (cu respectarea prevederilor legale anterior menționate).
  2. În luna mai 2024, luând în considerare recomandarea formulată de OCDEprivind necesitatea adoptării unor măsuri care să aibă ca rezultat nominalizarea unui reprezentant al asociațiilor de consumatori în cadrul Colegiului de coordonare al CSALB, am revenit către ANPC, solicitând să ne pună la dispoziție lista cu asociațiile reprezentative de consumatori. ANPC nu a furnizat CSALB lista solicitată cu asociațiile de consumatori.
  3. Ca urmare a faptului că nu am primit un răspuns la solicitare, CSALB a revenit cu o nouă scrisoare către Autoritate, în luna iulie 2024, prin care a cerut, din nou, ca ANPC să furnizeze o situație actualizată cu privire la asociațiile de consumatori, scrisoare la care, de asemenea, Autoritatea nu a răspuns.

În loc de concluzii:

În primul an de funcționare al CSALB, asociațiile de consumatori au avut reprezentant în Colegiu, dar InfoCons, prin președintele său, Sorin Mierlea, care este chiar persoana care l-a propus inițial pe acel reprezentant, a cerut retragerea lui prin adrese repetate, iar retragerea efectivă a mandatului reprezentantului consumatorilor a intervenit la finalul lunii octombrie 2016.

Cu alte cuvinte, InfoCons a cerut retragerea reprezentantului asociațiilor de consumatori și, ulterior, s-a folosit de absența acestuia pentru a-și fundamenta calitatea de intervenient în proces.

În acest mod s-a creat o situație paradoxală, în sensul că, deși refuzul înscrierii CSALB pe lista entităților SAL a fost motivat de absența reprezentantului asociațiilor de consumatori, acest motiv a fost imputat în mod absurd Centrului, care NU are atribuții legale în sensul desemnării reprezentantului acestor asociații.

În perioada ulterioară retragerii mandatului reprezentantului asociațiilor de consumatori a existat o corespondență asiduă între CSALB și asociațiile de consumatori care au format mai mulți poli pentru desemnarea unui alt membru în structura Colegiului de Coordonare. Astfel, CSALB a primit mai multe nominalizări pentru ocuparea acestei poziții și a explicat de fiecare dată că nu are nicio atribuție legală în sensul alegerii unui membru dintre persoanele propuse de aceste asociații (la un moment dat erau 3 persoane, ulterior primindu-se și alte propuneri), aceasta fiind prerogativa exclusivă a fiecărei entități participante la această structură colegială: ANPC, ARB, BNR și asociațiile de consumatori (al 5-lea membru fiind independent și ales de ceilalți).

Este important de subliniat faptul că reprezentanții unor asociații de consumatori au însoțit în anii trecuți CSALB în caravanele de informare desfășurate în țară și în conferințele organizate de CSALB, iar acest lucru este reflectat și de informările publice postate pe site-ul Centrului. De asemenea, reprezentanți ai asociațiilor de consumatori au însoțit și consiliat unii consumatori pe parcursul procedurii de conciliere.

Ulterior, și ANPC și-a retras membrul din Colegiul de Coordonare fără a prezenta o justificare legală, începând cu data de 19 ianuarie 2024.

Faptul că ANPC refuză de un an să numească un reprezentant în Colegiu, reprezintă o încălcare a prevederilor legale și o încercare de blocare a activității CSALB, știind care a fost motivul refuzului Ministerului Economiei exprimat în 2018, de a înregistra CSALB pe lista entităților SAL. În articolul 22 al Ordonanței se menționează foarte clar că în caz de vacanță a unui loc în Colegiu se va numi un nou membru pentru durata rămasă din mandat.

Le solicităm reprezentanților ANPC să informeze corect consumatorii și să nu creeze confuzii în rândul acestora, mai ales că un demers de soluționare alternativă nu se rezumă nici pe departe la simpla trimitere a unei cereri. În spatele fiecărui dosar de conciliere se află proceduri reglementate, munca multor oameni și expertiză câștigată în aproape zece ani de funcționare a CSALB.

***

  Despre CSALB: CSALB este o entitate înființată ca urmare a unei Directive europene și intermediază gratuit și în mai puțin de trei luni negocierea dintre consumatori și bănci sau IFN-uri pentru contractele aflate în derulare. Consumatorii din orice județ al țării pot trimite cereri către Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) completând un formular online direct pe site-ul www.csalb.ro. Dacă banca acceptă intrarea în procedură de conciliere/negociere este desemnat un conciliator. CSALB colaborează cu 16 conciliatori, dintre cei mai buni specialiști în Drept, cu expertiză în domeniul financiar-bancar. Totul se rezolvă amiabil, iar înțelegerea părților are puterea unei hotărâri în instanță. Mai multe informații despre activitatea Centrului puteți obține și la telefon 021 9414 (apel cu tarif normal)

Citeste in continuare
Comenteaza si tu

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Uncategorized

O nouă etapă în promovarea digitală: Perspektive Vision oferă advertoriale personalizate pe 4.200+ site-uri

Publicat

pe

De

Perspektive Vision anunță extinderea rețelei media la peste 4200 de publicații și oferă advertoriale personalizate pentru agenții, branduri și magazine online

BUCUREȘTI – 21 octombrie 2025

Perspektive Vision, companie fondată de Marius Călugăru, anunță extinderea rețelei sale media la peste 4200 de site-uri și publicații partenere din România, consolidându-și poziția ca furnizor de servicii de promovare online prin advertoriale și articole publicate în presa digitală.

Compania colaborează cu agenții de PR, agenții SEO și magazine online, oferind posibilitatea de a publica advertoriale pe peste 4200 de publicații locale și naționale. Domeniile acoperite includ business, tehnologie, sănătate, educație, lifestyle, turism și entertainment, iar selecția site-urilor este realizată în funcție de profilul și obiectivele fiecărui brand.

Prin platforma Perspektive.ro și rețeaua proprie de colaboratori media, Perspektive Vision facilitează publicarea rapidă și eficientă a conținutului, asigurând vizibilitate organică, creșterea autorității în Google și consolidarea imaginii online a clienților. Rețeaua include publicații cu autoritate ridicată, site-uri de nișă și portale regionale, oferind o acoperire completă pentru promovarea prin conținut.

„Ne adresăm brandurilor și agențiilor care își doresc vizibilitate reală și rezultate măsurabile. Am construit o infrastructură media solidă, actualizată constant, unde fiecare articol publicat contribuie la creșterea prezenței online și la întărirea încrederii publicului”, a declarat Marius Călugăru, Manager Perspektive Vision.

În această perioadă, Perspektive Vision pune la dispoziția colaboratorilor pachete de advertoriale personalizate, adaptate nevoilor de promovare ale agențiilor și magazinelor online. Companiile interesate pot primi oferta completă și lista celor 4200 de publicații partenere trimițând un mesaj la contact@avantnet.ro.

Pentru mai multe informații, vă rugăm să ne contactați la contact@avantnet.ro sau să vizitați:
www.perspektive.ro

Citeste in continuare

Uncategorized

Rezultatele studiului AFSRU – HR Insights 2025

Publicat

pe

De

Comunicat de presă
Asociația Furnizorilor de Servicii de Resurse Umane (AFSRU)
București, 16 octombrie 2025

Viitorul muncii, sub semnul optimizării: 4 din 10 angajatori aleg munca temporară, iar peste jumătate integrează AI în procesele interne

Piața forței de muncă din România continuă să evolueze spre un model tot mai flexibil și mai adaptat realităților economice. Potrivit celui mai recent raport HR Insights 2025, realizat de Asociația Furnizorilor de Servicii de Resurse Umane (AFSRU), 39% dintre companii folosesc munca temporară ca parte a unui mix strategic alături de redistribuirea internă a sarcinilor, colaborarea cu freelanceri, parteneriate externe sau proiecte cu durată determinată.

„Munca temporară nu mai este o soluție punctuală, ci un instrument strategic de business. Ea oferă organizațiilor flexibilitatea de a reacționa rapid la schimbările pieței și de a-și adapta forța de muncă în funcție de sezonalitate, proiecte sau cerințe neprevăzute. Vorbim despre un ecosistem de soluții, nu despre o abordare singulară”, declară Sorina Donisa, Președinte AFSRU și CEO Prohuman România.

Digitalizarea și AI schimbă radical agenda companiilor

Transformarea digitală a devenit o prioritate strategică. Conform studiului, 53% dintre companii vizează integrarea inteligenței artificiale și digitalizarea proceselor, în timp ce 58% plasează adaptarea la noile condiții economice în centrul strategiei lor.

„Digitalizarea nu mai este un proiect opțional, ci o condiție de competitivitate. Vedem tot mai multe organizații care înțeleg că AI nu doar optimizează costuri, ci creează și premisele pentru modele noi de business și de organizare a muncii,” afirmă Mariana Vaida, CEO Smartemp.

Dincolo de tehnologie, mediul economic volatil obligă companiile să își regândească structura și procesele interne.
„Adaptarea rapidă la schimbări nu mai este un avantaj, ci o condiție de supraviețuire. Companiile care se mișcă repede și care pot ajusta rapid echipele și competențele vor avea un avantaj competitiv clar,” adaugă Alexandru Ionescu, Director General Trenkwalder România.

Piața muncii: ajustări moderate și presiune pe competențe

Piața forței de muncă se transformă treptat. Doar 33% dintre companii mai mizează pe menținerea nivelului actual de personal (față de 41% în 2024), majoritatea optând pentru ajustări moderate și creșteri graduale.

Operatorii din producție rămân cei mai dificil de recrutat (34%), urmați de personalul din logistică (30%). În plus, peste 70% dintre angajatori afirmă că experiența practică și competențele tehnice sunt tot mai greu de găsit.

Beneficiile devin un diferențiator în atragerea și retenția talentelor

Pe o piață tot mai competitivă, pachetul salarial și beneficiile extra-salariale au devenit criterii esențiale pentru atragerea și păstrarea angajaților.
„Candidații nu mai evaluează o ofertă doar în funcție de salariu, ci în funcție de întregul pachet, de la beneficii flexibile, la programe de wellbeing și oportunități de dezvoltare. Organizațiile care înțeleg acest lucru reușesc să atragă și să păstreze mai ușor talentele de care au nevoie,” explică Anca Decu, Director People & Culture, Up România.

Despre studiu:
Studiul „HR Insights 2025” a fost realizat de AFSRU pe un eșantion de 155 de companii din sectorul privat, majoritatea cu peste 100 de angajați. Studiul analizează tendințele privind flexibilizarea muncii, digitalizarea, evoluția cererii de personal temporar și perspectivele privind recrutarea de lucrători Non-UE. Datele au fost colectate în perioada august – octombrie 2025.

Citeste in continuare

Uncategorized

Craiova Connect – Istorie, Tradiție & Business Editia 3

Publicat

pe

De

🌟 Craiova Connect – Istorie, Tradiție & Business | Ediția a III-a
📍 Ramada Plaza Craiova
📅 24 septembrie 2025 | 🕕 Ora 18:00

🔗 Ne întoarcem cu o nouă ediție plină de inspirație, emoție și conexiuni valoroase!
Tradiția și inovația se împletesc într-un eveniment care aduce împreună liderii de astăzi și de mâine ai Olteniei.
🎼 Ce te așteaptă la Craiova Connect 3:
🛡️ Shield Up ofera o folie gratuita pentru telefonul tau!  Folia se monteaza la eveniment in baza biletului!
Dr. ing. Gabriel Vlăduț, președintele Camerei de Comerț și Industrie Dolj, participă la Craiova Connect 3
🎤 Florin Mazilu vine la Craiova Connect – Ediția 3! Cu o experiență de peste 25 de ani în vânzări – de la clasice și directe, la afiliere și imobiliare – aduce pe scenă inspirație și know-how pentru toți cei care vor să crească.
✅ Recital rafinat cu Duo Armonioso
✅ Pagini de ISTORIE oferite de Primaria Dobrosloveni din Judetul OLT, Asociatia Socio Culturala Plai de ROMANATI si Centrul Local de Informare si Promovare Turistica Dobrosloveni
✅ Degustare de vinuri premium oferite de Cramele Recas
✅ Dragos Andreescu & Monumentalist iti aduc 10 monumente din Craiova
✅ Idei curajoase și atmosferă vibrantă
✅ Alte surprize!!
🍷 În plus, te invităm la o experiență care continuă și dincolo de sală:
Discover the Wines of Oltenia – o aventură oenologică în inima regiunii, cu:
🔸 Vizită la Cula Izvoranu-Geblescu din Brabova
🔸 Tur ghidat și degustare la Crama Oprișor
🔸 Vinuri alese, preparate tradiționale și amintiri de neuitat

Sponsori :
🛡️ Shield Up
🤝Ferma Dinecco

🤝 Partenerii noștri de încredere:
🍷 Cramele Recas
Ulei de măsline și produse grecești premiate
📸 Abys Photography – Andi Voicu
📹 Mediavideopro KMS – Vinturici Cătălin
📷 Magic Mirror 360
🏨 Ramada Plaza Craiova
🤝Primaria Dobrosloveni
🤝Asociatia Socio Culturala Plai de ROMANATI
🤝Centrul Local de Informare si Promovare Turistica Dobrosloveni
🎯 Pentru cine este acest eveniment?
Pentru antreprenori, profesioniști, studenți, investitori, lideri de opinie și toți cei care cred în comunitate, istorie și viitor.
🎟️ Rezervă-ți locul acum!
https://biletin.ro/bilete/craiova-connect-istorie-traditie-business-editia-3

Citeste in continuare
Publicitate
Publicitate

Cele mai noi articole

Uncategorizedacum 2 zile

O nouă etapă în promovarea digitală: Perspektive Vision oferă advertoriale personalizate pe 4.200+ site-uri

Perspektive Vision anunță extinderea rețelei media la peste 4200 de publicații și oferă advertoriale personalizate pentru agenții, branduri și magazine...

Afaceriacum 3 zile

Piața Imobiliară din România: Probleme Recurente, Percepții Publice și Direcții de Profesionalizare (2024–2025)

Deși sectorul imobiliar rămâne un motor semnificativ pentru economie, discuția publică din 2024–2025 readuce în prim-plan teme recurente, esențiale pentru...

Administrațieacum 4 zile

Primăria Constanța – PUZ-ul Delfin Park mai face un pas înainte

Comisia Tehnică de Amenajare a Teritoriului a dezbătut și analizat PUZ-ul Delfin Park   Planul Urbanistic Zonal (PUZ) propus pentru...

În Vizoracum 4 zile

Nicușor Dan a prins gustul puterii. După doar câteva luni în funcție, deja visează la al doilea mandat

Deși este în funcție de doar câteva luni, Nicușor Dan pare să fi prins gustul puterii. Șeful statului a recunoscut...

Editorialacum 4 zile

An negru pentru apicultori: producția de miere, zero. Stupii supraviețuiesc doar cu zahăr

Producţia de miere la nivelul judeţului Gorj a fost zero la toate sortimentele în 2025, an descris de apicultori ca fiind unul dezastruos, un...

Evenimentacum 4 zile

Ethan Hawke revine în top cu un nou film de groază. „Black Phone 2”, lider în box-office-ul nord-american

.Filmul de groază „Black Phone 2”, cu Ethan Hawke în rol principal, a urcat direct pe primul loc în box-office-ul...

Evenimentacum 4 zile

SRI avertizează asupra unei campanii coordonate de dezinformare legate de explozia din Rahova

Serviciul Român de Informaţii (SRI) a transmis, luni, că știrile false apărute în mediul online, care au ca subiect explozia...

Evenimentacum 4 zile

Șoferii fără permis sau sub influența alcoolului și drogurilor nu vor mai putea primi pedepse cu suspendare

Senatul a adoptat, luni, o propunere legislativă care modifică Codul penal și completează Legea Anastasia, eliminând posibilitatea suspendării executării pedepsei...

Administrațieacum 4 zile

Bolojan: Reforma pensiilor magistraţilor rămâne un obiectiv ferm pentru Guvern. Nicăieri în lume nu se iese la pensie la 48-50 de ani

Reforma pensiilor magistraţilor rămâne un obiectiv „ferm” pentru Guvern, asumat de întreaga coaliţie, a declarat aseară prim-ministrul Ilie Bolojan. „Am...

Evenimentacum 4 zile

Beijingul, între creștere economică și criză de încredere: cum răspunde China presiunilor interne și externe

Economia Chinei a crescut cu 4,8% în trimestrul al treilea faţă de anul precedent, potrivit datelor oficiale publicate luni, o...

TOP ARTICOLE INCISIV