”Jurnalism înseamnă să publici ceea ce cineva nu vrea să fie publicat. Orice altceva e publicitate.” - George Orwell -

23.4 C
Constanța
sâmbătă, septembrie 23, 2023

ultima oră

POLITICĂ – Fără penali în funcțiile locale. Proiectul USR, adoptat de Parlament

Persoanele condamnate definitiv nu vor mai putea candida și nu vor mai putea fi...

Ultimile Articole

Top 5 greșeli comune în amenajarea livingului și cum să le eviți

Atunci când vine vorba de design interior, transformarea unei idei în realitate poate fi o provocare. Cu toate acestea, cu un plan...

Cum tehnologia ne ajută să menținem relații la distanță, profesional și personal

În era digitală în care trăim, tehnologia a devenit o parte indispensabilă a vieții noastre. Ne înconjoară în fiecare aspect al existenței...

Cum pot micile afaceri să profite de noutățile tehnologice

Trăim într-o eră a tehnologiei avansate, iar influența sa se face simțită în toate aspectele vieții noastre. De la telefoanele inteligente și...

De la plictisitor la fabulos: reamenajează-ți sufrageria în 5 pași simpli

Când vine vorba de mobilier sau decorațiuni, optează pentru materiale reciclate sau produse local. Nu numai că acestea sunt mai prietenoase cu...

Farmacia Tei a „angajat” 75 de roboți autonomi pentru procesarea comenzilor online

Farmacia Tei, o companie antreprenorială specializată în vânzarea cu amănuntul a produselor farmaceutice, a avut viziunea de a implementa unul dintre cele mai mari sisteme automatizate de intralogistică din Europa de Sud-Est, format din 75 de roboți autonomi (AGV) de tip Goods To Person, de la liderul domeniului – GreyOrange.

Printre indicatorii de performanță avuți în vedere pentru acest proiect de investiții, care este cel mai mare din istoria companiei, se numără:

1.           Creșterea capacității de procesare a comenzilor online;

2.           Predictibilitatea și trasabilitatea procesării comenzilor, sistemul având acum posibilitatea să anunțe clientul cât va dura procesarea încă de pe site;

3.           Un mai bun control al fluxurilor de intrare și ieșire, al stocurilor și resurselor;

4.           Diversificarea metodelor și parametrilor de livrare, compania putând acum modifica prioritățile comenzilor în timp real.

Proiectul a fost implementat în București, de unde vin cele mai multe comenzi online. În prezent compania a scurtat durata de instruire a unor noi operatori la 1-2 zile, iar satisfacția angajaților a crescut, având în vedere că depun un efort mai mic, dar au o eficiență mult mai bună.

Roxana Maftei, fondatoarea Farmaciei Tei declară: ”Ne-am atins obiectivele stabilite, obținând o creștere semnificativă a productivității angajaților, și anume: de la 60 produse procesate per operator înainte de implementare, la 280-300 de produse cu sistemul robotizat GreyOrange, estimând o recuperare a investiției în mai puțin de 3 ani. În prezent, avem o vizibilitate și un control mult mai bune pentru toate procesele logistice interne, ceea ce ne permite să continuăm cu încredere planul de extindere al companiei.”

Conform unui raport recent Gartner, în mai puțin de cinci ani, aproximativ jumătate dintre companii va adopta o formă de roboți pentru intralogistică și majoritatea va opera o flotă heterogenă de roboți. Cu toate acestea, pentru a putea obține beneficii maxime din această investiție, companiile au nevoie de o capacitate de orchestrare a proceselor prin care să poată obține o integrare cât mai strânsă cu sistemele existente și aloca în timp real sarcini roboților.

Echipamentele robotizate utilizate în intralogistică includ:

  • Brațe robotice
  • Roboți colaborativi (co-boți)
  • Roboți autonomi pentru tranportarea produselor la operatori (Goods To Person sau GTP).
  • Brațe automate mobile
  • Echipamente transportoare autonome
  • Echipamente de sortare

Aceste echipamente pot prelua cu succes sarcinile repetitive, pentru care forța de muncă este din ce în ce mai greu de găsit. Astfel, angajații umani se pot concentra pe sarcinile mai complexe și cu valoare adăugată mai mare.

„De exemplu, într-un depozit neautomatizat, atunci când angajații au de mers la raft pentru a ridica produsele necesare unor comenzi, deplasarea poate reprezenta 50% din timpul total de lucru. De aceea, implementarea unui sistem robotizat de transportare a produselor la operator (Goods to Person) este demonstrat prin rezultate concrete, precum cele obținute de Farmacia Tei, că poate crește productivitatea gestionării comenzilor cu peste 250%”, declară Daniel Aizic, Managing Partner IDTotal, companie specializată în implementarea de sisteme automatizate pentru intralogistică. „Nu considerăm că sistemele robotizate afectează locurile de muncă”, consideră Daniel Aizic, „întrucât roboții pentru intralogistică vin să extindă capacitățile și să pună în valoare operatorii umani și nu să îi înlocuiască”. Dealtfel, IDTotal este în continuare foarte activă în segmentul serviciilor de personal, cu echipe disponibile în toată țara, fiind unul dintre liderii din domeniul serviciilor de inventariere stocuri și active fixe, mercantizare, personal suport și servicii pentru consumatori.

Companiile care nu adoptă noile tehnologii dintr-un stadiu incipient vor avea dificultăți în a rămâne competitive. De aceea, este importantă construirea unor strategii adecvate pentru a identifica potențialul de automatizare a proceselor interne și a implementa cele mai potrivite soluții robotizate la momentul potrivit.

Dacă doriți să aflați mai multe despre rolul roboților în intralogistică și care este cea mai bună strategie pentru automatizarea proceselor repetitive din compania dumneavoastră, vă invităm să participați la seminarul “Robotică pentru intralogistică” ce va avea loc pe 25 mai 2023 la Centrul de Congrese al Hotelului Radisson Blu Bucharest, Sala Merope, cu începere de la ora 9. Conferința va acoperi subiecte precum pașii pe care companiile ar trebui să îi facă pentru automatizare și rolul AI în intralogistică, dar și rolul serviciilor externalizate de suport în teren, printre altele.

Nu ratați această oportunitate de a afla ultimele noutăți de la experți în domeniu și de a pregăti compania dumneavoastră pentru provocările economiei viitorului. Accesul la eveniment este gratuit, însă necesită confirmarea din partea organizatorilor, detalii și înscrieri AICI.

Comentarii

Latest Posts

Top 5 greșeli comune în amenajarea livingului și cum să le eviți

Atunci când vine vorba de design interior, transformarea unei idei în realitate poate fi o provocare. Cu toate acestea, cu un plan...

Cum tehnologia ne ajută să menținem relații la distanță, profesional și personal

În era digitală în care trăim, tehnologia a devenit o parte indispensabilă a vieții noastre. Ne înconjoară în fiecare aspect al existenței...

Cum pot micile afaceri să profite de noutățile tehnologice

Trăim într-o eră a tehnologiei avansate, iar influența sa se face simțită în toate aspectele vieții noastre. De la telefoanele inteligente și...

De la plictisitor la fabulos: reamenajează-ți sufrageria în 5 pași simpli

Când vine vorba de mobilier sau decorațiuni, optează pentru materiale reciclate sau produse local. Nu numai că acestea sunt mai prietenoase cu...

BREAKING NEWS

Showroomul Regata din Constanta are o locatie noua!

Incepand cu data de 27 februarie 2023, cel mai mare Showroom Regata din Constanta isi desfasoara activitatea intr-o noua locatie! De acum,...

Stay in touch

To be updated with all the latest news, offers and special announcements.

Comentarii