Administrație
Decizie BEC privind buna desfăşurare a campaniei electorale pentru alegerile parlamentare
Biroul Electoral Central a adoptat în şedinţa de joi o decizie privind măsuri pentru buna desfăşurare a campaniei electorale la alegerile pentru Senat şi Camera Deputaţilor din anul 2024.
La alegerile parlamentare din acest an, campania electorală începe la data de 1 noiembrie 2024, ora 00,00, şi se încheie la data de 30 noiembrie 2024, ora 7.00.
În acest context, BEC precizează că este interzisă continuarea propagandei electorale după încheierea campaniei. Prin continuarea propagandei electorale după data încheierii campaniei se înţelege: afişarea, lansarea sau distribuirea de materiale electorale de orice tip care se referă la alegerile pentru Senat şi Camera Deputaţilor din anul 2024; difuzarea de mesaje electorale care se referă la alegerile pentru Senat şi Camera Deputaţilor din anul 2024 în format audio, vizual sau mixt pe ecrane digitale amplasate în locuri publice, private sau prin intermediul unor vehicule special amenajate; sfătuirea alegătorilor să voteze sau să nu voteze anumiţi candidaţi la alegerile pentru Senat şi Camera Deputaţilor.
Totodată, arată BEC, după încheierea campaniei, menţinerea conţinutului cu caracter electoral referitor la alegerile pentru Senat şi Camera Deputaţilor din anul 2024, ce a fost publicat pe durata campaniei electorale pe paginile de internet şi pe platformele online de socializare şi care nu face obiectul unei promovări active plătite pentru afişarea respectivului conţinut ulterior încheierii campaniei electorale, nu constituie acţiune de continuare a propagandei electorale după încheierea campaniei.
„După încheierea campaniei electorale la alegerile pentru Senat şi Camera Deputaţilor, continuarea propagandei electorale care se referă exclusiv şi neechivoc la alegerile pentru preşedintele României din acest an nu constituie continuare a propagandei electorale după încheierea campaniei electorale la alegerile parlamentare”, subliniază BEC în decizie.
În perioada cuprinsă între momentul încheierii campaniei electorale şi până la încheierea votării, organizatorii evenimentelor de orice gen şi participanţii la acestea nu pot derula acţiuni de propagandă electorală.
Este interzisă acordarea sau formularea promisiunii de acordare a unor beneficii şi recompense de orice gen pentru participarea la vot.
Integritatea panourilor, afişelor electorale şi a altor materiale de propagandă electorală amplasate în locuri autorizate este asigurată de primar, cu sprijinul poliţiei locale sau, în localităţile unde poliţia locală nu este constituită, cu sprijinul efectivelor Ministerului Afacerilor Interne.
La alegerile pentru Senat şi Camera Deputaţilor din anul 2024, primarii asigură competitorilor electorali panouri distincte de cele amplasate pentru asigurarea locurilor de afişaj electoral la alegerile pentru preşedintele României din acest an.
Pe un panou electoral, fiecare partid politic, alianţă politică sau organizaţie a cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale care participă la alegeri, precum şi candidaţii independenţi pot aplica cel mult două afişe electorale. Sunt interzise afişele electorale care combină culorile într-o succesiune care reproduce drapelul României sau al altui stat.
De asemenea, este interzisă utilizarea în scop electoral a vehiculelor inscripţionate sau colantate cu sloganuri de campanie sau cu imagini ale candidaţilor, precum şi cu alte referiri la competitorii electorali, utilizarea vehiculelor care difuzează materiale audio, în mers sau staţionar, organizarea de spectacole, serbări, focuri de artificii, utilizarea de bannere, mesh-uri, corturi publicitare, pavilioane publicitare, panouri publicitare mobile, steaguri publicitare, calcane, ecrane publicitare, indicatoare publicitare direcţionale, structuri de publicitate autoportante, mijloace de publicitate, panouri publicitare, proiecte publicitare speciale, publicitate luminoasă şi oricare alte materiale electorale care nu sunt prevăzute la art. 36 alin. (2) din Legea nr. 334/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precizează decizia BEC.
Sursă: AGERPRES / Foto: BEC
Administrație
Primăria Constanța – PUZ-ul Delfin Park mai face un pas înainte

Planul Urbanistic Zonal (PUZ) propus pentru zona fostei baze RATC de pe strada Soveja – viitorul ansamblu multifuncțional Delfin Park – a fost analizat în detaliu în cadrul ultimei ședințe a Comisiei Tehnice de Amenajare a Teritoriului.
Discuțiile au fost profesioniste, iar absența oricărui vot împotrivă a demonstrat că proiectul are o fundamentare solidă și a fost bine primit de membrii comisiei.
Spre deosebire de încercările anterioare, noul PUZ propus vine cu o viziune actualizată și realistă, construită în acord cu nevoile zonei și cu observațiile formulate în anii trecuți. Membrii comisiei au remarcat că documentația reflectă profesionalismul echipei de proiectare și o abordare urbanistică matură, orientată către dezvoltare sustenabilă.
Dialog constructiv între specialiști și dezvoltator
Ședința a fost caracterizată de o dezbatere amplă și echilibrată, în care accentul a fost pus pe argumente tehnice, nu pe poziții de principiu. Reprezentanții dezvoltatorului au demonstrat deschidere și disponibilitate la colaborare, acceptând recomandările venite din partea specialiștilor. Atmosfera a fost una profesionistă, bazată pe dorința comună de a obține cel mai bun rezultat pentru comunitate.
Comisia a evidențiat faptul că dezvoltatorul și arhitecții au revenit cu o versiune revizuită a PUZ-ului, integrând observațiile exprimate anterior. Această receptivitate confirmă angajamentul față de calitate și respectul față de procesul urbanistic.
Recomandări constructive. Ce urmează
Chiar dacă au existat câteva observații punctuale, acestea au fost formulate ca recomandări menite să îmbunătățească proiectul înainte de etapa finală. Comisia a transmis un punct de vedere oficial cu observații, care urmează să fie analizat de echipa Delfin Park. Arhitecții au primit toate sugestiile ca fiind valoroase și utile, arătând deschidere totală în procesul de rafinare a proiectului.
O concluzie optimistă: colaborarea aduce rezultate
Ședința s-a încheiat cu o concluzie unanimă: proiectele care se bazează pe dialog, transparență și profesionalism au cele mai mari șanse de reușită. Delfin Park nu este doar un alt proiect în peisajul constănțean, ci și un exemplu de cooperare eficientă între mediul privat și autorități. Prin această abordare, Constanța face un pas concret către o dezvoltare urbană echilibrată, în acord cu nevoile reale ale orașului.
rewrite this content and keep HTML tags

Planul Urbanistic Zonal (PUZ) propus pentru zona fostei baze RATC de pe strada Soveja – viitorul ansamblu multifuncțional Delfin Park – a fost analizat în detaliu în cadrul ultimei ședințe a Comisiei Tehnice de Amenajare a Teritoriului.
Discuțiile au fost profesioniste, iar absența oricărui vot împotrivă a demonstrat că proiectul are o fundamentare solidă și a fost bine primit de membrii comisiei.
Spre deosebire de încercările anterioare, noul PUZ propus vine cu o viziune actualizată și realistă, construită în acord cu nevoile zonei și cu observațiile formulate în anii trecuți. Membrii comisiei au remarcat că documentația reflectă profesionalismul echipei de proiectare și o abordare urbanistică matură, orientată către dezvoltare sustenabilă.
Dialog constructiv între specialiști și dezvoltator
Ședința a fost caracterizată de o dezbatere amplă și echilibrată, în care accentul a fost pus pe argumente tehnice, nu pe poziții de principiu. Reprezentanții dezvoltatorului au demonstrat deschidere și disponibilitate la colaborare, acceptând recomandările venite din partea specialiștilor. Atmosfera a fost una profesionistă, bazată pe dorința comună de a obține cel mai bun rezultat pentru comunitate.
Comisia a evidențiat faptul că dezvoltatorul și arhitecții au revenit cu o versiune revizuită a PUZ-ului, integrând observațiile exprimate anterior. Această receptivitate confirmă angajamentul față de calitate și respectul față de procesul urbanistic.
Recomandări constructive. Ce urmează
Chiar dacă au existat câteva observații punctuale, acestea au fost formulate ca recomandări menite să îmbunătățească proiectul înainte de etapa finală. Comisia a transmis un punct de vedere oficial cu observații, care urmează să fie analizat de echipa Delfin Park. Arhitecții au primit toate sugestiile ca fiind valoroase și utile, arătând deschidere totală în procesul de rafinare a proiectului.
O concluzie optimistă: colaborarea aduce rezultate
Ședința s-a încheiat cu o concluzie unanimă: proiectele care se bazează pe dialog, transparență și profesionalism au cele mai mari șanse de reușită. Delfin Park nu este doar un alt proiect în peisajul constănțean, ci și un exemplu de cooperare eficientă între mediul privat și autorități. Prin această abordare, Constanța face un pas concret către o dezvoltare urbană echilibrată, în acord cu nevoile reale ale orașului.
Administrație
Bolojan: Reforma pensiilor magistraţilor rămâne un obiectiv ferm pentru Guvern. Nicăieri în lume nu se iese la pensie la 48-50 de ani
Reforma pensiilor magistraţilor rămâne un obiectiv „ferm” pentru Guvern, asumat de întreaga coaliţie, a declarat aseară prim-ministrul Ilie Bolojan.
„Am luat act de decizia CCR în privinţa legii privind pensiile magistraţilor, stabilită cu o majoritate strânsă, de 5 – 4. Reforma pensiilor magistraţilor rămâne un obiectiv ferm pentru Guvern, asumat de întreaga coaliţie. CCR nu a respins pe fond proiectul acestei reforme, obiecţia a fost exclusiv procedurală, deci Guvernul poate relua demersul, ceea ce este o necesitate„, a scris premierul pe pagina sa de Facebook.
Şeful Executivului a reiterat că „nicăieri în lume nu se iese la pensie la 48 – 50 de ani şi nu se ia o pensie cât ultimul salariu„.
„Acestea nu sunt aspecte politice, ci sunt privilegii insuportabile social şi bugetar. Nu Guvernul, nu un om politic sau un partid au nevoie de această reformă, ci România are nevoie de ea. Înţelegem că CCR a setat un standard procedural privind durata în care trebuie aşteptat avizul consultativ al CSM. Guvernul, prin Ministerul Muncii, a solicitat avizul CSM în data de 22 august, iar angajarea răspunderii Guvernului pe acest proiect a avut loc după 10 zile, în data de 1 septembrie, un termen de aşteptare a avizului consultativ al CSM pe care patru dintre judecătorii CCR l-au considerat rezonabil. Desigur, standardul fixat de CCR va fi respectat„, a subliniat prim-ministrul.
Curtea Constituţională a României a admis luni sesizarea depusă de Înalta Curte de Casaţie de Justiţie în legătură cu legea privind pensiile magistraţilor, pentru care Guvernul şi-a angajat răspunderea în Parlament, şi a stabilit că actul normativ este neconstituţional.
CCR a stabilit că lipsa avizului Consiliului Superior al Magistraturii în cazul legii privind pensiile magistraţilor, coroborat cu neaşteptarea de către Guvern a curgerii întregului termen de 30 de zile necesar obţinerii acestuia, încalcă mai multe articole din Constituţie.
Sursa: Agerpres
Administrație
Reabilitarea clădirii istorice a Bibliotecii Judeţene, proiect de 10 milioane de lei, este aproape finalizată
Reabilitarea clădirii istorice a Bibliotecii Judeţene din Arad, printr-un proiect cu o valoare de aproximativ 10 milioane de lei, a ajuns la un stadiu fizic de execuţie de 98%, au anunţat, vineri, reprezentanţii Consiliului Judeţean (CJ) Arad, potrivit Agerpres.
Potrivit unui comunicat de presă transmis de CJ Arad, acesta este unul dintre proiectele cele mai importante ale instituţiei, clădirea istorică fiind sediu nu doar pentru Biblioteca Judeţeană „Alexandru D. Xenopol”, ci şi pentru o parte din Complexul Muzeal Arad.
Proiectul include modernizarea energetică a clădirii, asigurarea unui cost moderat de funcţionare, dar şi dotări noi.
„În prezent, stadiul fizic al lucrărilor este estimat la 98%. Este un proiect care înseamnă pentru noi, ca instituţie, că acţionăm pe o direcţie bună, cu două aspecte. Pe de o parte, atragerea de fonduri europene şi, ca şi completare, asigurarea unei lucrări de calitate”, a afirmat, citat în comunicatul de presă, vicepreşedintele CJ Arad, Sergiu Bîlcea.
Au fost finalizate lucrările de construire şi reabilitare a spaţiilor interioare, reabilitarea învelitoarei, a faţadelor, amenajarea curţii interioare, a bazinului pentru rezerva apei pentru stingere în caz de incendiu.
De asemenea, sunt finalizate lucrările la iluminat, la sistemul de securitate şi la instalaţiile sanitare.
Se mai lucrează la instalaţia de încălzire, dar se estimează că punerea în funcţiune a centralei termice şi a pompelor de căldură va avea loc în termen de două săptămâni.
Proiectul CJ Arad a obţinut finanţare de 14,7 milioane de lei, în 2023, prin PNRR, dar, în urma licitaţiilor, valoarea contractului de execuţie a fost de 9,77 milioane de lei.
Pe perioada lucrărilor, care au început la finalul anului trecut, arădenii au putut folosi sediile din cartiere ale Bibliotecii Judeţene, în timp ce, pentru redeschiderea clădirii centrale, nu a fost avansat încă un termen, dar ar putea avea loc în acest an.
Clădirea, aflată în zona ultracentrală a Aradului, are o suprafaţă de 5.534 de metri pătraţi şi a fost construită în anul 1909, iar înainte de lucrări prezenta infiltraţii la nivelul subsolului din cauza lipsei hidroizolaţiei, dar şi la nivelul şarpantei, din cauză că o parte din învelitoare era spartă sau chiar lipsea.
-
Socialacum 6 zilePahare din carton pentru Crăciun, cu design festiv, de la Evamar
-
Afaceriacum 3 zilePiața Imobiliară din România: Probleme Recurente, Percepții Publice și Direcții de Profesionalizare (2024–2025)
-
Evenimentacum 3 zileEthan Hawke revine în top cu un nou film de groază. „Black Phone 2”, lider în box-office-ul nord-american
-
Editorialacum 3 zileAn negru pentru apicultori: producția de miere, zero. Stupii supraviețuiesc doar cu zahăr
-
Administrațieacum 3 zilePrimăria Constanța – PUZ-ul Delfin Park mai face un pas înainte
-
Uncategorizedacum 2 zileO nouă etapă în promovarea digitală: Perspektive Vision oferă advertoriale personalizate pe 4.200+ site-uri
-
Evenimentacum 3 zileVIDEO Donald Trump a dat lovitura: A semnat un contract uriaș pentru cea mai râvnită resursă a planetei
-
Evenimentacum 3 zileBeijingul, între creștere economică și criză de încredere: cum răspunde China presiunilor interne și externe





