Consiliul Național al Elevilor (CNE) a propus o soluție pentru criza meditațiilor, sugerând promovarea orelor extracurriculare susținute pro-bono de către profesorii de la clasă. Într-un comunicat de presă, CNE a subliniat că nu neagă cauzele care determină necesitatea meditațiilor, ci contestă modul în care acestea sunt oferite, care, adesea, avantajează doar elevii proveniți din medii elitiste și este facilitat de profesori care nu investesc întotdeauna resurse maxime în clasa lor.
Această propunere vine în contextul în care, pe 25 octombrie, Ministerul Educației a lansat în dezbatere publică un proiect de ordin de ministru, conform căruia profesorii ar trebui să declare anual meditațiile pe care le oferă elevilor și școlile de proveniență a acestora. Totuși, Președinta CNE, Miruna Croitoru, a declarat recent că nu susține includerea numelor elevilor pe formularele tipizate pentru declarațiile de interese ale profesorilor. Aceste formulare, propuse în dezbatere de Ministerul Educației, ar putea genera cazuri de bullying și discriminare pentru copii, conform reprezentantei CNE.
În loc să susțină procedura de declarare a meditațiilor cu numele elevilor, CNE sugerează promovarea unor ore extracurriculare oferite gratuit de către profesorii de la clasă. Aceste ore ar avea ca scop să răspundă nevoilor specifice ale fiecărei clase, adaptându-se nivelului de cunoștințe și dorințelor elevilor. Acest demers ar reprezenta o alternativă la meditațiile plătite și ar contribui la asigurarea unui acces mai echitabil la resurse educaționale suplimentare pentru toți elevii. CNE argumentează că problema nu este necesitatea meditațiilor în sine, ci modul în care acestea sunt oferite, privilegiind anumite grupuri de elevi și fiind facilitat de profesori care ar putea oferi mai mult în cadrul orelor de clasă.
În concluzie, Consiliul Național al Elevilor a propus promovarea orelor extracurriculare ținute gratuit de către profesorii de la clasă ca soluție pentru criza meditațiilor, contestând în același timp procedura de declarare a acestora cu numele elevilor. Această propunere are ca scop asigurarea unui acces mai echitabil la sprijin educațional suplimentar și ajustarea acestuia la nevoile specifice ale fiecărei clase.