”Jurnalism înseamnă să publici ceea ce cineva nu vrea să fie publicat. Orice altceva e publicitate.” - George Orwell -

9.4 C
Constanța
joi, aprilie 24, 2025

ultima oră

Sondajul momentului: George Simion pierde teren, Victor Ponta urcă decis în cursa pentru Cotroceni

Un sondaj electoral publicat recent aduce vești importante despre dinamica alegerilor prezidențiale din 2025. Clasamentul celor patru candidați de top reflectă schimbări semnificative în...

Ultimile Articole

Victor Ponta – Președintele care poate reda Constanței locul pe care îl merită

Constanța are nevoie de un lider național care să înțeleagă problemele reale ale regiunii. Un lider care a mai dovedit că poate construi, poate...

Îmbunătățirea experienței utilizatorului (UX) pe site-ul tău

Navigarea intuitivă și impactul ei asupra retenției vizitatorilor: Cum să îmbunătățiți rata de conversie printr-un UX mai bunDesignul responsive: Adaptabilitatea site-ului la dispozitive mobile,...

Vizibilitate totală, oriunde pedalezi: Descoperă luminile pentru bicicletă Lezyne

Vezi mai bine... și ești văzut! Fie că ești un ciclist pasionat sau un navetist de zi cu zi, vizibilitatea este esențială pentru siguranța ta...

Velonova Mirage, primul muzeu 3D din România, a atras circa 6.000 de vizitatori în primele trei luni din 2025. Până la 19% din aceștia...

Primele trei luni ale anului 2025 au fost foarte active pentru Velonova Mirage, primul muzeu 3D din România. În perioada ianuarie-martie, acesta a atras circa...

Noi investitii in orasul Cernavoda, punct strategic recunoscut de oficialitatile americane

 

Portul Cernavoda – port strategic pe Dunare

Marti, 21 mai 2024, portul Cernavoda a fost vizitat de Christopher Townsend, presedintele Ligii Navale a Statelor Unite, precum si de comandantul bazei NATO de la Mihai Kogalniceanu, Kesler Weaver si de alti oficiali americani, care impreuna cu reprezentantii autoritatilor autohtone au evidentiat importanta strategica atat din punct de vedere militar, cat si din punct de vedere economic al portului Cernavoda, acesta fiind amplasat pe malul drept al Dunarii, imediat in aval de accesul pe Canalul Dunare-Marea Neagra.

Importantaeconomica a portului Cernavoda deriva atat din conexiunea cu cele doua rute fluviale de tansport, cat si din plasarea acestuia la doar doi kilometri de autostrada A2. Doar daca ne gandim la preluarea unei parti semnificative din fluxul de cereale destinat portului Constanta pe cale rutiera, putem trage concluzia ca acest fapt ar duce la o decongestionare semnificativa a acestuia si, implicit, la eliminarea timpilor morti atat a operatorilor rutieri (vezi cozile interminabile de pe autostrada), cat si la evitarea stationarilor prelungite ale navelor maritime in portul Constanta.

In plus, interesul recent al Ministerului Transporturilor pentru refacerea liniei ferate spre portul Ceravoda evidentiaza, o data in plus, existenta unei strategii a Guvernului Romaniei pentru identificarea unor solutii viabile in vederea decongestionarii traficului de marfuri din portul Constanta, port ce s-a dovedit a fi in dese randuri nepregatit in a asigura un flux constant al marfurilor dinspre si spre Ucraina si Centrul Europei.

De asemenea, mergand pe aceeasi linie strategica, autoritatile romane analizeaza oportunitatea acordarii unor facilitati armatorilor de nave maritimo – fluviale de 3.000/ 5.000 tone, pescaj 5,5 m, draft aerian 16,5 m, pentru a directiona aceste vapoare spre porturile Cernavoda si Medgidia, in scopul decongestionarii traficului de marfuri din portul Constanta in perioadele de varf. Din informatiile noastre, in prezent, operatorii mari din portul Constanta poarta negocieri cu operatorii din porturile Cernavoda si Medgidia pentru a directiona o parte semnificativa a volumului de marfuri precum cereale, ingrasaminte, bitum, produse petroliere spre cele doua porturi. Astfel, acestia intentioneaza ca o mare parte din marfa ce vine rutier spre portul Constanta sa fie directionata spre portul Cernavoda, unde va fi incarcata pe barje ce vor ajunge in portul Constanta pe Canalul Dunare-Marea Neagra, unde vor fi descarcate cu ajutorul macaralelor plutitoare in vapoare de 40.000 – 50.000 tone. Ulterior, barjele vor reveni in portul Cernavoda cu produse vrac importate, ce vor fi insacuite si destinate beneficiarilor.

Importanta porturilor romanesti de la Dunare, implicit a portului Cernavoda este evidentiata si de recentul proiect european depus de Regia Autonoma „Administratia Fluviala a Dunarii de Jos” Galati referitor la realizaea nor lucrari de dragaj pe Dunare, proiect in valoare de 230 milioane euro, finantat din fonduri europene.

Suntem convinsi ca operatorii portuari vor tine pasul cu cresterea traficului pe Dunare, iar proiectul privind realizarea unui un centru multimodal si intermodal in portul Cernavoda va prinde contur in curand. In acest sens, in prezent se poarta negocieri cu mai multe companii germane, americane, coreene in vederea deschiderii unor reprezentante, puncte de lucru, puncte de productie in zonele adiacente portului Cernavoda. Deschiderea manifestata atat de autoritatile publice locale ale orasului Cernavoda, de operatorii portuari, de conducerea CNE Cernavoda fata de viitoarele investitii in zonele limitrofe orasului creeaza premisele unei dezvoltari economice fara precedent in aceasta zona.

Portul turistic Cernavoda – o investitie utila atat localnicilor, cat si persoanelor aflate in tranzit

Pe langa crearea acestui centru intermodal in portul Cernavoda, autoritatile locale au in vedere, de asemenea, constructia unui port turistic situat la doar 1,5 kilometri de portul Cernavoda, util atat localnicilor pentru acostarea ambarcațiunilor turistice de mici dimensiuni, dar si turistilor si a persoanelor aflate in tranzit pentru diferitele activitati de agrement: pescuit, plimbari pe Dunare, activitati sportive sau servirea mesei intr-un cadru feeric. Constructia urmeaza sa fie realizata din pontoane plutitoare care culiseaza pe stalpi metalici. Scopul acestui tip de constructie este ca pontonul sa fie ridicat si coborât in functie de nivelul fluctuant al Dunarii. Pe langa valorificarea potentialului turistic al orasului Cernavoda, se asteapta ca aceasta noua investitie sa genereze cateva sute de noi locuri de munca.

Comentarii

Latest Posts

Victor Ponta – Președintele care poate reda Constanței locul pe care îl merită

Constanța are nevoie de un lider național care să înțeleagă problemele reale ale regiunii. Un lider care a mai dovedit că poate construi, poate...

Îmbunătățirea experienței utilizatorului (UX) pe site-ul tău

Navigarea intuitivă și impactul ei asupra retenției vizitatorilor: Cum să îmbunătățiți rata de conversie printr-un UX mai bunDesignul responsive: Adaptabilitatea site-ului la dispozitive mobile,...

Vizibilitate totală, oriunde pedalezi: Descoperă luminile pentru bicicletă Lezyne

Vezi mai bine... și ești văzut! Fie că ești un ciclist pasionat sau un navetist de zi cu zi, vizibilitatea este esențială pentru siguranța ta...

Velonova Mirage, primul muzeu 3D din România, a atras circa 6.000 de vizitatori în primele trei luni din 2025. Până la 19% din aceștia...

Primele trei luni ale anului 2025 au fost foarte active pentru Velonova Mirage, primul muzeu 3D din România. În perioada ianuarie-martie, acesta a atras circa...

BREAKING NEWS

REGINA MARIA 3.0: Rețeaua de sănătate semnează cea mai mare tranzacție de pe piața medicală din Europa Centrală și de Est

București, 1 aprilie 2025 – Rețeaua de sănătate REGINA MARIA, compania lider în calitatea serviciilor medicale din România, împreună cu MediGroup, compania lider de servicii...

Ce înseamnă să lucrezi pentru oameni, nu pentru partide

Există momente în care tăcerea devine formă de protest. În România ultimilor ani, tot mai mulți oameni au tăcut la urne. Nu din indiferență,...

România tăcută: Ce ne spune absenteismul despre nevoia de lideri autentici

Uneori, cel mai puternic mesaj nu e cel strigat în stradă, ci cel rostit în tăcere, iar România ultimilor ani a tăcut. Milioane de...

De ce Nicușor Dan este o voce a normalității în politica românească

Câteodată, în România, ai senzația că politicul funcționează după un set de reguli scrise în altă realitate. Una în care interesul public e decorativ,...

De ce avem nevoie de competență, nu de loialitate politică

În ultimii 30 de ani, administrația românească a fost adesea condusă nu de cei mai competenți, ci de cei mai obedienți. Nu de cei...

Stay in touch

To be updated with all the latest news, offers and special announcements.

Comentarii