rewrite this content and keep HTML tags
Damen Shipyards Mangalia (DSMa), societate aflată în procedură de insolvență din luna iunie 2024, a reușit recent să semneze contracte pentru reparația a două nave.
Lucrările de reparație a celor două nave vor începe până în finalul lunii septembrie 2024, se vor desfășura simultan și vor dura o lună. Aceste lucrări sunt un prim pas promițător pentru redresarea companiei și, alături de celelalte măsuri întreprinse sub ghidajul administratorului judiciar, dau o șansă reală DSMa pentru a ajunge la profitabilitate.
Prima navă care va fi reparată, „M/T Tahiti”, un tanc petrolier sub pavilion maltez, construită în 2014, ajunge în șantierul DSMa zilele acestea. Cu o capacitate de transport de 157.022 tone și o lungime de 274,5 metri, nava necesită lucrări de reparații mecanice și electrice pentru o perioadă de până la o lună, împreuna cu lucrările de doc pentru aplicarea sistemului siliconic pe corpul navei.
A doua navă, „M/T Hadal Sally”, tot sub pavilion maltez și construită în 2009, este un transportator de produse chimice și petrol, având o capacitate de transport de 50,994 tone și o lungime de 183 metri. Lucrările de reparație încep zilele acestea, principalul obiectiv fiind aplicarea unei vopsele speciale în tancurile de marfă.
Contractele nou-obținute demonstrează nu doar capacitatea tehnică a șantierului, ci și încrederea pe care partenerii internaționali o au în calitatea și promptitudinea serviciilor oferite de Damen Shipyards Mangalia. Cele două nave vor beneficia de reparații complexe, echipa de la Mangalia fiind recunoscută pentru standardele înalte în acest domeniu, respectând termene stricte și oferind soluții personalizate pentru fiecare client.
„Acest pas este important și din perspectiva pieței internaționale, unde încrederea în capacitatea unui șantier naval este crucială. Faptul că Damen Shipyards Mangalia continuă să atragă noi comenzi chiar și în perioada de insolvență este un semnal clar al potențialului ridicat al companiei de a-și reveni și de a continua să fie un pilon al industriei de construcții si reparații navale din Europa. În contextul în care societatea se confruntă cu dificultăți financiare, semnarea contractelor reprezintă un pas important în direcția redresării economice. Atragerea de noi contracte, într-un moment critic, reflectă nu doar profesionalismul și capacitatea tehnică a echipei, ci și managementul eficient care, chiar și în condiții dificile, a reușit să securizeze proiecte importante”, a declarat Sofien Lamiri, Managing Director, Damen Shipyards Mangalia.
Pe termen lung, succesul contractării acestor nave poate deschide noi oportunități de afaceri pentru șantierul din Mangalia. Stabilirea unui portofoliu solid de clienți și proiecte poate contribui la stabilizarea situației financiare și la asigurarea continuității activităților, un semnal pozitiv pentru toți partenerii și angajații companiei.
Damen Shipyards Mangalia este una dintre cele mai mari și importante platforme de construcții și reparații navale din România, situata pe coasta Marii Negre, cu o tradiție îndelungată în industria maritimă. Parte a grupului Damen, șantierul din Mangalia se concentrează pe construcția și reparația de nave comerciale, militare și civile, cu accent pe inovație și calitate.
Sursă: comunicat de presă