”Jurnalism înseamnă să publici ceea ce cineva nu vrea să fie publicat. Orice altceva e publicitate.” - George Orwell -

-1.6 C
Constanța
luni, februarie 17, 2025

ultima oră

Ultimă oră – A apărut motivarea Curții de Apel București în cazul Călin Georgescu

  Magistraţii Curţii de Apel Bucureşti au arătat în motivarea deciziei luate în dosarul în care instanţa a respins, ca neîntemeiată, acţiunea lui Călin Georgescu...

Ultimile Articole

Cum sa alegi o solutie de transport practica atunci cand vii in tara

Închirierea unui autoturism premium în Otopeni oferă numeroase avantaje, transformând orice deplasare într-o experiență exclusivistă, marcată de confort, siguranță și eleganță. Alegerea unui vehicul...

Greutati si provocari in antreprenoriat – cum sa le depasesti

Antreprenoriatul este un drum plin de provocari si obstacole, dar si de oportunitati si satisfactii. Inceperea si dezvoltarea unei afaceri necesita curaj, perseverenta si...

Mobila cu fronturi MDF vopsite electrostatic – perfecțiune la pret accesibil

Când eleganța se întâlnește cu inovația, rezultatul nu poate fi decât un spetacol estetic si o explozie de sentimente ale starii de perfectiune. Fronturile...

Ai nevoie de un credit ifn? Iată cum poți aplica

Piața creditelor oferă o gamă din ce în ce mai largă de produse, însă nu toate sunt create la fel. Pentru un proiect mai...

ANAF se ține de treabă. A început să ia la puricat și toate reclamele care apar pe internet

 

Autoritatea Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a început recent o campanie de monitorizare a firmelor care promovează prețuri ca fiind „cele mai mici posibile”, considerând aceste practici ca fiind înșelătoare și nejustificate. În cadrul acestei campanii, ANAF analizează publicitatea și materialele de marketing ale companiilor pentru a verifica dacă afirmațiile de acest gen respectă reglementările legale și nu induc în eroare consumatorii.

ANAF se tine de treaba. A inceput sa ia la puricat si toate reclamele care apar pe internet Autoritatea Națională de Administrare Fiscală (ANAF)

Motivul Campaniei ANAF

Campania ANAF se bazează pe constatarea că multe firme folosesc expresii de genul „cele mai mici prețuri posibile” pentru a atrage clienți, dar nu oferă dovezi concrete care să susțină aceste afirmații. Conform legislației, publicitatea trebuie să fie clară și să nu inducă în eroare consumatorii. Folosirea unor termeni precum „cele mai mici prețuri” fără o justificare adecvată poate fi considerată o formă de publicitate înșelătoare, iar autoritățile fiscale pot interveni pentru a proteja drepturile consumatorilor.

ANAF se tine de treaba. A inceput sa ia la puricat si toate reclamele care apar pe internet fotografie ilustrativă

În contextul monitorizării prețurilor și verificării unor practici comerciale înșelătoare, ANAF a desfășurat controale ce vizează firmele care promovează oferte cu prețuri declarate ca fiind „cele mai mici posibile”. Aceste verificări fac parte din campania autorităților de a asigura conformitatea în piață și protejarea consumatorilor de mesaje publicitare înșelătoare.

ANAF se tine de treaba. A inceput sa ia la puricat si toate reclamele care apar pe internet ANAF vizează reclamele cu „cele mai mici prețuri posibile”

Unul dintre scopurile principale ale acestor controale este identificarea și sancționarea companiilor care utilizează tactici comerciale de tip „dumping” sau induc în eroare consumatorii cu privire la prețuri și promoții. Astfel de practici sunt în atenția ANAF pentru a proteja piața de concurență neloială și pentru a menține o transparență fiscală ridicată​

Exemple de verificări și sancțiuni

ANAF a efectuat recent verificări asupra mai multor companii din diverse sectoare, de la retail și servicii, până la industrie. Unele dintre aceste firme au fost sancționate pentru că au folosit sloganuri de marketing care nu aveau o bază reală. De exemplu, în sectorul vânzărilor de electronice, anumite firme au fost acuzate că au afirmat că oferă „cele mai mici prețuri posibile” fără a prezenta dovezi care să demonstreze acest lucru, în comparație cu prețurile de pe piață.

ANAF se tine de treaba. A inceput sa ia la puricat si toate reclamele care apar pe internet ANAF vizează reclamele cu „cele mai mici prețuri posibile”

Reglementări și criterii

Pentru a evita sancțiunile, companiile trebuie să se asigure că afirmațiile lor publicitare sunt susținute de date reale și verificabile. ANAF solicită ca prețurile promovate ca fiind cele mai mici să fie comparate cu cele ale concurenței și să fie susținute de analize obiective și transparente. În plus, firmele trebuie să păstreze documentele justificative care să demonstreze că prețurile lor sunt într-adevăr cele mai mici disponibile, conform cercetărilor de piață.

ANAF se tine de treaba. A inceput sa ia la puricat si toate reclamele care apar pe internet fotografie ilustrativă

Impactul asupra companiilor

Campania ANAF are scopul de a proteja consumatorii și de a asigura un climat de afaceri corect și transparent. Pentru companii, aceasta înseamnă că trebuie să fie mai atente în modul în care își promovează produsele și serviciile. Încălcarea reglementărilor publicitare poate duce la amenzi și alte sancțiuni, care pot afecta negativ imaginea și reputația firmei. Această măsură nu doar că protejează drepturile consumatorilor, dar contribuie și la crearea unui mediu de afaceri echitabil și competitiv.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.

Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Latest Posts

Cum sa alegi o solutie de transport practica atunci cand vii in tara

Închirierea unui autoturism premium în Otopeni oferă numeroase avantaje, transformând orice deplasare într-o experiență exclusivistă, marcată de confort, siguranță și eleganță. Alegerea unui vehicul...

Greutati si provocari in antreprenoriat – cum sa le depasesti

Antreprenoriatul este un drum plin de provocari si obstacole, dar si de oportunitati si satisfactii. Inceperea si dezvoltarea unei afaceri necesita curaj, perseverenta si...

Mobila cu fronturi MDF vopsite electrostatic – perfecțiune la pret accesibil

Când eleganța se întâlnește cu inovația, rezultatul nu poate fi decât un spetacol estetic si o explozie de sentimente ale starii de perfectiune. Fronturile...

Ai nevoie de un credit ifn? Iată cum poți aplica

Piața creditelor oferă o gamă din ce în ce mai largă de produse, însă nu toate sunt create la fel. Pentru un proiect mai...

BREAKING NEWS

Ministrul Culturii – Festivalul „George Enescu” este „un simbol al valorii culturale româneşti”

Natalia Intotero, ministrul Culturii, a afirmat că Festivalul "George Enescu" este "mult mai mult decât un simplu eveniment artistic; este un simbol al valorii...

Autoritatea Bancară Europeană va evalua modul în care băncile ar face faţă şocurilor geopolitice şi războaielor comerciale

Autoritatea Bancară Europeană a anunţat luni că va evalua modul în care băncile europene ar reacţiona la o ipotetică spirală a tensiunilor geopolitice şi...

Alexander Zverev, locul 2 mondial, a acces în semifinale la Australian Open

Germanul Alexander Zverev (cap de serie nr. 2) s-a impus, scor 7-6 (7/1), 7-6 (7/0), 2-6, 6-1, în faţa lui Tommy Paul, prima...

Cutremur de magnitudinea 6 în Taiwan

Un cutremur de magnitudinea 6 a avut loc marţi pe Insula Taiwan, la ora locală 12.17 (6.17, ora României), potrivit Institutului american de geofizică...

Stay in touch

To be updated with all the latest news, offers and special announcements.